6 de març del 2018

24 hores a l’Hospital.


Les meves artèries coronàries, la seva debilitat, m’han tornat a portar a urgències de l’Hospital de Mataró. M’han tractat molt bé, llevat de que em van deixar sense un àpat a poc de ser-hi per descoordinació -he cregut entendre- (una mica de dieta no ve mai malament, estem a la Quaresma). Les emergències mèdiques van funcionar de meravella: rapidesa, professionalitat, bon servei, i ja em tens en un box d’urgències. Les conegudes proves per determinat l’abast del “problema”, el període d’observació, l’espera per la darrera prova d’esforç, l’informe i l’alta, i cap a casa. Uns dies de repòs, caldrà oblidar la bicicleta i els neguits. D’aquí quinze dies a revisió del cardiòleg i a continuar la vida mentre la vida et deixi continuar.

La preocupació pel què et passa, l’atabalament de l’entrar en un hospital, la prescripció de repòs per l’estat delicat en què et trobes, no et deixen veure a primera vista la situació en la que es desenvolupa la atenció que et tenen. Desprès ho veus. Tot sortint he tornat a tenir la sensació de les velles Urgències dels anys 90, abans del nou Hospital. “Calcuta” en deien. Ara, llits fora dels “boxes” ocupant els passadissos, gent nerviosa per la que ells creuen manca d’atenció, l’esforç lloable dels professionals sanitaris entregats que pel que he percebut ho porten amb força coratge. Suposo que estem al pic de les malalties respiratòries, temporada alta, també que les possibilitats tècniques d’allargar la vida (la meva també) són més grans i perdurem més anys però més atrotinats pel que es veu al voltant teu allà dins. Déu ni do de les possibilitats que hi ha d’apedaçar-nos i de fer-nos allargar i a més, clar, en aferrem a la vida tant com podem.

Gràcies a tota la gent que m’ha atès. Gràcies als que paguen (paguem) impostos per poder donar aquest bon servei. Maleïts siguin aquells que, malgrat podrien amb les seves varies capacitats, no contribueixen a que pugui ser millor. Recursos, ganes, coneixements i tècniques hi són, no és aquest el problema.

6 de març.